Tampereen aluetaksissa on käytössä ula-radio tiedotuskanavana. Välillä myös huutelu-/pelleily-/turhanlöpinäkanavana. Aparaatti on hyvä, kun pitää tiedottaa jotakin nopeasti suurimmalle osalle kollegoita tai keskukselle niin, että kollegoidenkin saattaa olla hyvä asia kuulla. Täysin turhia huutoja ulalla ovat: "Keskus, oliko tähän osoitteeseen joku rappu, kun täällon 10 taloa?!" "Juu, kyllä se oli Bertta-rappu. Keskuksen B-kirjainsormi oli vain niin ylirasittunut, ettei se jaksanut sitä tilaukseen kirjoittaa..." Tai: "Keskus, täällä Räkälä-Baarissa ei näy ketään." "No vittuako siellä vahtaat, lähe meneen!" (Kursiivit toim. omia pään sisäisiä vastauksia. Keskuksemme on toki maailman ammattitaitoisin ja korrektein kaikissa tilanteissa.)
Koska olen (keskuksen tapaan) perin korrekti, minulla ei ole tapana huudella ulaan asiattomuuksia. Paitsi että eilen olisin huutannut, jos en olisi sukujuuriltani perihämäläinen, jolla kaikki hyvät sutkautukset tulevat kaksi sekuntia liian myöhään mieleen.
Viime yönä eräs hmmm... mielenkiintoinen ula-persoona halusi ties monettako kertaa tiedottaa keskukselle, että kyytitarjous ravintolan eteen oli pommi:
Kollega & ula-persoona: "Keeeskus, auto xxx! Täällä Helvetin portilla ei ole ketään."
Nainen ratissa (jota ei koskaan huudettu): "Ei se mitään. Astu sisään vaan."
5 kommenttia:
keeskus, sata***ysi? :)
Joo-o, ollaan tossa tyttöjen kanssa mietitty et mitäköhän noihin "millanen tilaaja tääl ol" tai "oliko tähän mitään tarkennusta"-kysymyksiin pitäis lisätä. "Joo, sillä oli vihreä tukka ja punaiset housut" vai "se oli sellanen epäsiisti hampuusi" vai peräti "sillä oli isot tissit ja ruma naama"? :)
Edelliseen kommenttiin lisäten, tuo ko. auto on ollut aika hiljaa, ainakin vkl-öisin :)
"Keskukselle" voisin sen verran valottaa asiaa, että ainakin syy siihen miksi joskus itse tulee kysyttyä tilauksesta vaikkei siinä enempää luekkaan, on se että joissain tapauksissa tilausta tehdessä on sanottu joku lause tms joka helpottaa kuskin odottelua. tyyliin saisko taksin kuntokatu 3.n eteen....kävelen tästä parkkipaikalta sinne kohta tms tms... eli sellaista tietoa mitä keskus ei syystä tai toisesta ole kirjoittanut tilaukseen, minkä asiakas on sanonut tilauksen loppuun tai vähän niinkuin small talkkina...
Edelliselle kommentoijalle (moi vaan), tiedoksi, että jos asiakas tuon huomaa
mainita että on vaikka kävelemässä ko. osoitteeseen, niin tilaukseen silloin se laitetaan. Onhan se nyt kaikkien edun mukaista että auto ja asiakas löytävät toisensa. Useimmiten se lisätietojen kysyminen on turhaa, niinkuin varmaan on huomattu :).
Eikä keskus huvikseen jätä siitä tilauksesta mitään tärkeää pois. Ei me niin inhottavia olla. :)
Mielestäni on myös keskuksen ammattitaidottomuutta ottaa vastaan tilauksia tyyliin: "Kolmionkatu 2" tai "Kartanonkatu 2", kysymättä rappukirjainta.
Hyvä olisi muistaa, kuka näissä tekee turhaa palkatonta työtä ja kuka on kenellä töissä.
Lähetä kommentti