Kommenteissa kysyttiin herjalla asiakkaiden esittämiä TOP10 kysymyksiä. Tässä ensimmäiset kymmenen, jotka viidessä minuutissa tulivat mieleeni:
1. Ootko renki vai isäntä?
2. Etkö pelkää ajaa taksia öisin/kun olet nainen? (Yleisin naisten esittämä kysymys.)
3. Tunnetko taksinkuljettajaa/autoilijaa nimeltä..?
4. Mikäs auto tää on?
5. Miten menee? (Humalaisten miesten yleisin kysymys. Vrt. Frendien Joey: "How you doin'?")
6. Ootko kauan ajanut taksia?
7. Onko ollut kiireinen ilta?
8. Onko (auton merkki) hyvä ajaa?
9. Lähdetkö kahville/jatkobileisiin/saunaan/drinksulle?
10. Lähtisitkö ajamaan Ouluun/Norjaan/Lontooseen/Venäjälle/(keksi oma määränpää), jos pyytäisin?
7 kommenttia:
Oletko varma ettet unohtanut seuraavia:
- Käykö Visa Electron?
- Siis paljonko toi lähtömaksu on?
- Otatko x matkustajaa kyytiin? (x = hieman enemmän kuin saa ottaa rekisteriotteen mukaan). Jatkokysymys: Miks et?
- Vietkö x eurolla z:an (x = ei ihan riittävästi lähtöpisteestä z:an)
- Tehdäänkö diili? (Yleensä kuskin kannalta huono)
Yleensä voisi käyttää jotain valmiiksi nauhoitettua tiedotetta: "on hieman vilkkaampaa, viisi vuotta, renki, mersu, jne".
Minä matkustan työni vuoksi aika ajoin taksilla, enkä koskaan juttele kuskin kanssa. Tunnustan miettineeni, pitävätkö minua outona tuppisuuna ;)
Unohtui tuosta monta muutakin, kuten:
- Saisko tota poppia isommalle?
- Saisko sitä poppia vielä vähän isommalle?
- Eikö sitä poppia nyt millään saa isommalle?!?
- Miks täällä ei saa muka syödä!? Kyllä X-kaupungin takseissa vaan saa kaikissa syödä!
Olen kulkenut paljon takseilla mieheni kanssa (itse olen bussilla ajavaa kansanosaa). Hän istuu aina eteen ja rupattelee kuljettajan kanssa, ja hän aloittaa aina automerkistä. Ja yleensä lopettaakin siihen, koska hän seuraavaksi tapaa jaaritella (anteeksi, mies!) elämänsä autoista kyydin ajan.
Joskus on joutunut kommentoimaan tohon. -Isäntä vai renki- kyssäriin, että muuttaako se kyydin laatua jotenkin?
Että kysytkö maitokaupassakin kassaneidiltä, että:
-"Palkoillinen vai yrittäjä?
Ymmärränkö väärin vai haittaako asiakaspalvelijoita jos asiakas yrittää ystävällisesti herätellä keskustelua jostain, koska itse ainakin koen hiljaisuuden epäkohteliaana. Smalltakia harrastetaan kaikissa piireissä ja onko se nyt niin yllättävää jos aiheissa ei ole hirveästi vaihtelua.
Asiakaspalvelijoita on moneen lähtöön, ja useinhan niiden kanssa ei pahemmin keskustella. Periaatteessahan keskustelu ei ole tässä ammatissa pahasta, koska mielestäni hiljaisuus voi saada olon vaivaantuneeksi. Ja usein sen keskustelun aloittaa asiakas jos on juttu tuulella. Toisten kanssa ei taas synkkaa ei millään ja sen vaistoaa heti, kun ihminen tulee kyytiin. Ei sillekkään voi mitään että ne jutut tulee korvista ulos samalla tavalla kuin kuuntelisi samaa kasettia koko ajan.
Lähetä kommentti