tag:blogger.com,1999:blog-5940099.post1163258977506441989..comments2023-04-22T20:29:45.001+03:00Comments on Nainen ratissa: Sanotaan tädille päivää, prkl!nainen ratissahttp://www.blogger.com/profile/15345932112217001562noreply@blogger.comBlogger20125tag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-1867735847489307272007-08-01T13:07:00.000+03:002007-08-01T13:07:00.000+03:00Hah, niin tuttua asiakaspalvelussa. Meillä päin me...Hah, niin tuttua asiakaspalvelussa. Meillä päin mennään näin:<BR/><BR/>- Hei!<BR/>- Kahvia.<BR/>- Kiitos, iso vai pieni kuppi?<BR/>- No tavallinen.<BR/>- Jätänkö maitovaraa?<BR/>- No tietenkin./ Ei tässä mitään maitopoikia olla.<BR/><BR/>Pitäis varmaan osata jo ulkonäöstä päätellä, että tuolle (usein) herralle vaan kahvimuki käteen, rahat pois ja tämä kaikki hiirenhiljaa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-36045994740868806462007-07-20T06:53:00.000+03:002007-07-20T06:53:00.000+03:00Vaikeuksia tuottaa tervehtiminen seuramatkoillakin...Vaikeuksia tuottaa tervehtiminen seuramatkoillakin, esim. kokoonnuttaessa yhteisille retkille. Jos sanon huomenta, tarttuvat frouvat vaan tiukemmin ukkeleittensa käskynkkään ja kääntävät katseensa muualle. Enkä tod. ole vamppaamassa, enkä muutenkaan seuraksi änkeämässä.Ihan vaan normaalisti tervehdin.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-73042894753360343562007-07-19T16:42:00.000+03:002007-07-19T16:42:00.000+03:00Kiitos vastauksista noihin kysymyksiin :)Kiitos vastauksista noihin kysymyksiin :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-20254090620340869672007-07-19T14:29:00.000+03:002007-07-19T14:29:00.000+03:00No itse olen aina ottanut synnyttäjät kyytiin. En ...No itse olen aina ottanut synnyttäjät kyytiin. En oikein usko tuollaisen kieltäytymisen olevan kovin säännönmukaista. <BR/><BR/>Tuossa saattaa kyllä olla sellainen juttu, että asiakas ei ole vahingosta korvausvelvollinen... Se kun ei ole tuottamuksellinen vahinko (lain silmissä ;-)), kuten esimerkiksi humalassa oksentaminen.nainen ratissahttps://www.blogger.com/profile/15345932112217001562noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-19523889803887541382007-07-19T11:23:00.000+03:002007-07-19T11:23:00.000+03:00Mielenkiintoista lukea blogiasi :)Nyt olisi kysymy...Mielenkiintoista lukea blogiasi :)<BR/><BR/>Nyt olisi kysymyksiä taksikuskille, tästä kun tuntuu olevan eri tietoa eri ihmisillä.<BR/><BR/>Jos synnyttämään menossa oleva tilaa taksin, saako kuski kieltäytyä kyyditsemästä esim. lapsivesien menon pelossa? Tai jos saa kyydin ja vedet menee, niin korvaako vakuutus vai tuleeko lasku matkustajalle?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-25701566892950416442007-07-19T06:15:00.000+03:002007-07-19T06:15:00.000+03:00Eipäs nyt sitten aleta täällä mihinkään "kumpi ter...Eipäs nyt sitten aleta täällä mihinkään "kumpi tervehtii vähemmän, asiakas vai asiakaspalvelija" -sotaan. Kirjottakaa hitto soikoon vaikka Aamulehden tekstiviestimielipiteisiin, niin saatte laajemman lukijakunnan...nainen ratissahttps://www.blogger.com/profile/15345932112217001562noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-75198296737677212822007-07-19T05:56:00.000+03:002007-07-19T05:56:00.000+03:00Kyllä asiakaspalvelutehtäviinkin joskus palkataan ...Kyllä asiakaspalvelutehtäviinkin joskus palkataan puolikuuroja. Jos tervehtii, myyjän silmät nauliintuvat kassakoneeseen. Limsapullot HEITETÄÄN hihnalta pakkauspöydälle niin että niistä tulee tikittäviä aikapommeja. Ja jos korttia ojentaessa sattuu sanomaan jotain kuten "ole hyvä", tai "pankille kiitos", myyjä saa ulos vain miljoonaan kertaan harjoitellut sanat "pankki vai visa".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-76754146622549300202007-07-13T19:01:00.000+03:002007-07-13T19:01:00.000+03:00Juuri näin.En ymmärrä kuinka voi olla niin vaikeat...Juuri näin.<BR/>En ymmärrä kuinka voi olla niin vaikeata huikkasta asiakaspalvelijalle se lyhyt tervehdys, ei se nyt niin paljoa aikaa voi viedä.<BR/><BR/>Itse työskentelen tiskin takana ja onneksi suurinosa asiakkaista tervehtii takaisin, kai mulla on niin kuuluva ääni ja mä tervehdin asiakasta vaikka senkin jälkeen kun se on jo toiveensa esittänyt :) Mutta löytyy ihan liikaa myös näitä ihmisiä jotaka eivät pukahda yhtään mitään, olettavat myyjän tietävän mitä he haluavat (bussilipun lataus hyvänä esimerkkinä, asiakas lyö vain myyjän käteen lipun ja rahan, eikä sano mitään). Käsittääkseeni ajatustenlukijat ovat kuitenkin ihan eri asia kuin kassaneidit tai kassasedät.<BR/><BR/>Yhdyn erään anonyymin kommenttiin siitä, että olisi hyvä jos jokainen tekisi joskus vähän aikaa asiakaspalvelutyötä. Ehkä siten oppisi myös tapoja.. ehkä :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-19506404485447167742007-07-12T23:06:00.000+03:002007-07-12T23:06:00.000+03:00Kuulostaa todella tutulta. Itse vietän osan työpäi...Kuulostaa todella tutulta. Itse vietän osan työpäivistä puhelimessa, kerron nimen ja firman ja toivotan hyvää päivää. 80 % asiakkaista ei tervehdi, saati sitten että kertoisivat nimensä. Moukkamaista.sanhttps://www.blogger.com/profile/12801589963838559241noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-90387584730839523362007-07-12T19:49:00.000+03:002007-07-12T19:49:00.000+03:00Kylläpä osuit taas oikeaan...Eipä ne asiakkaat mei...Kylläpä osuit taas oikeaan...Eipä ne asiakkaat meitäkään paljoa morjestele, kunhan mongertavat osoitetta. Poikkeuksen tekevät tietysti ne, jotka tilaavat paljon taksia (esim. sairaaloiden henkilökunta), joiden tervehdysrimpsu kestää melkein 10 sekuntia ;)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-27873527314321425262007-07-12T19:47:00.000+03:002007-07-12T19:47:00.000+03:00Minua ahdistaa kun junassa ihmiset eivät tervehdi ...Minua ahdistaa kun junassa ihmiset eivät tervehdi konnaria, ostaessaan lipun, töksäyttävät vaan just paikan minne menossa, hiljaa ojentaavat rahat eivätkä kiitä lipusta. <BR/>Jokaisen pitäisi olla jonkin aikaa asiakaspalvelijana niin oppisivat tapoja.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-55157484140256612772007-07-12T18:34:00.000+03:002007-07-12T18:34:00.000+03:00Itse olen huomannut myös sen, että harvemmin asiak...Itse olen huomannut myös sen, että harvemmin asiakas vastaa tervehdykseen. Näin on ollut silloin, kun olen ollut kassan takana töissä. Välillä olen ajellut myös varhaisjakeluautoa, joka kuljettaa Hesarit sun muut eteenpäin. Kaikki ihmiset, jotka tässä työssä olen tavannut, ovat aina tervehtineet iloisesti.. se tekee myös itselle hyvän mielen.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-64844370401918702772007-07-12T12:44:00.000+03:002007-07-12T12:44:00.000+03:00Mies oli varmaan saanut hullun leiman otsaansa, ku...Mies oli varmaan saanut hullun leiman otsaansa, kun oli taannoin lenkkeilemässä järveä kiertävällä polulla täällä kotikaupungissa; oli tervehtinyt vastaantulijoita, joista yksikään ei ollut tervehtinyt takaisin... Eihän sitä nyt outoja tervehtimään, käy vaikka päälle pian!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-23783068204457519122007-07-12T06:23:00.001+03:002007-07-12T06:23:00.001+03:00-R--R-Lusikka lattiaanhttps://www.blogger.com/profile/16280098910374036648noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-52133339974450169592007-07-12T06:23:00.000+03:002007-07-12T06:23:00.000+03:00meillä ei kuskitkaan välillä tervehdi toisiaan.......meillä ei kuskitkaan välillä tervehdi toisiaan.... bussikuskit harvemmin morjestelee, mutta viimeaikoina olenkin ottanut sellaisen linjan että morjestelen kaikille jotka ajaa ammatikseen autoa, bussit, lähetit, vartijat tms... 95% morjestaa hymyillen takaisin. Pöhlöä onkin että se kuka useimmiten jättää morjestamatta on taksikuski...Lusikka lattiaanhttps://www.blogger.com/profile/16280098910374036648noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-17104307312968391772007-07-11T22:10:00.000+03:002007-07-11T22:10:00.000+03:00Minä ajelen vuorostani lähettiautoa yövuorossa, pä...Minä ajelen vuorostani lähettiautoa yövuorossa, pääsääntöisesti postia ja sanomalehtiä. Meidän ammattikunta tervehtii toisiaan, postilaisia ja lehdenjakajia ja aina saa vastauksen.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-79718474280111680732007-07-11T21:07:00.000+03:002007-07-11T21:07:00.000+03:00sorry siis sampan kaveri :)sorry siis sampan kaveri :)Suomalaisnainen burqassahttps://www.blogger.com/profile/14544254326585898061noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-24333870683707081132007-07-11T21:03:00.000+03:002007-07-11T21:03:00.000+03:00On se hyvä että jotakin muuta myös raivostuttaa tu...On se hyvä että jotakin muuta myös raivostuttaa tuommoinen...<BR/>Itsekin olin aikoinaan burgeritiskin takana (kuten samppa), ja aikalailla samalla kaavalla meni minunkin asiakaspalvelutilanteet.<BR/><BR/>Nykyään minulla on kyllä huono(?) tapa paukaista "Sitä on tapana vastata kun tervehditään."Suomalaisnainen burqassahttps://www.blogger.com/profile/14544254326585898061noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-2327394758094639802007-07-11T18:48:00.000+03:002007-07-11T18:48:00.000+03:00Mulla on tuttu jonka työpaikalla keskustelut menev...Mulla on tuttu jonka työpaikalla keskustelut menevät usein jotenki näin:<BR/><BR/>AsiakasPalvelija: Terve.<BR/>Asiakas: Tuplahampurilainen.<BR/>AP: Ja mitkä mausteet?<BR/>A: Kaikki.<BR/>AP: Saisko olla muuta?<BR/>A: (ojentaa rahat)<BR/>AP: Kiitos ja näkemiin.<BR/>A: (kävelee pois suu täynnä ruokaa)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5940099.post-84308729302478033082007-07-11T10:48:00.000+03:002007-07-11T10:48:00.000+03:00Heh... *nauraa katketakseen*Heh... *nauraa katketakseen*Anonymousnoreply@blogger.com